Vítam Vás na stránkach blogu Nánanské reality,üdvözlöm önöket a Nánai tények blog oldalán

3. 6. 2011

Egy kis “infó” a falugyűlésről.

Mint ismeretes május 31.-én volt megtartva a falugyűlés,klasszikusan óriási érdeklődés volt iránta amit bizonyít a részvétel. Szokásosan Matuska Zsuzsa beszámolójával kezdődőt a buli.A választásoktól eltelt fél év munkáját ismertette dióhéjban a polgármesterasszony,amiből idéznék:

  • a választások után,december 20.-an megtartva az alakuló gyűlés
  • mivel ez év januárjától változott a szociális biztosításról szóló tőrvény mely a korkedvezményes nyugdíjasokra vonatkozik ,ennek értelmében Dudok Józsi képviselő úgy döntött lemond képviselői mandátumáról ,így Gálik Lajos tehette le a hivatalos esküt .Igen án csak a gond ott van ,hogy a 369/1999 a  községek megalakításáról szóló törvény kategorikusan kimondja, hogy mikor szűnhet meg egy képviselői mandátum,véleményem szerint a Dudok félre volt vezetve,becsapva hogy el lehessen távolítani ,mivel mindig minden körülmények kőzőt sokat járatta a szájat .De ez a tényt  úgy látszik elfogadja a Dudok ,meg mindenkinek jól van ez így ,akkor persze nekem is.
  • május 23.-án elhunyt Kukolík Zoltán képviselő a helyére Budai Zsolt lépet ,így van 4 MKP-és,2 Most és 3 független képviselőnk.
  • a testület 8 alkalomból találkozott amelyen a volt laktanya utáni kialakult helyezetett  és a hatalmas vagyon ügyeit tárgyalta mondja a mi Zsuzsánk,és közben felsorolta milyen törvények,dokumentumok alapján dolgozik az önkormányzat ,és ki felügyeli a munkájukat.(Az most más kérdés hogy ezeket a törvényeket be is kell tartani. )A képviselők havonkénti jutalma 12 €,bizottsági elnök jutalma 10 €, polgármester helyettes havi jutalma 90 €,a polgármester havonta 1200 € tisztán(májustól –10% )ezenkívül “nincs több pénz.”Továbbá jött a mindig ugyanaz beszéd, mi minden tartozik az önkormányzat alá ,óvoda,iskola stb. (már az óvodások is segítség nélkül is tudják akár álmukban is.)A laktanya miatt egy k.f.t  lett létrehozva mely vezetésével Tornyosi Pista lett megbízva,e cég április 12-ével megkezdte munkáját.(3,3 mil.€ a vagyon értéke amit a kft fog kezelni)Egyébként december 22 –én volt a hivatalos átadása a laktanyának ajándékozási szerződés formájában – tehát ingyen kapta a falu.Az átadáskor sok minden kiderült mondta a Zsuzsa (mintha  a fellegekben járna és nem Nánán lakna ,amit persze sokan mások rég tudtak hogy milyen a laktanya állapota) .Nem kis meglepetést okozott az esővíz utáni fizetés,stb.stb.Rizikó nélkül persze nincs vállalkozás ezt bizony meg kell szokni ,van egy kis munka ,amihez az elkényelmeseded testület hát enyhén szólva nincs hozzászokva .Bérleti szerződéses alapon létrejött működés bizony  egy kis tudást is igényel.A továbbiakban szó volt a csatornázásról a Madách és az Iskola utcáról ahol lesz megkezdve az építés.Szó nem eset arról hogy miért nem lesz folytatva a Hviezdoslav utca .Továbbá nyilvánvaló lett hogy eléggé hiányos információi vannak az önkormányzatnak arról hogy mi is történik a községünkben a templommal kapcsolatban például.

       A  felszólalások reagáltak a polgármester  által elmondottakra,ami viszont meglepett ,az a tanító néni hozzászólása volt aki többek közt kijelentette hogy bizalom nincs a képviselő testület iránt ,érzik az emberek hogy nem óhajtották a Dudok Józsit stb.továbbá   javasolta hogy a képviselők tartsanak fogadó órát, mert mindenkinek sok a mondanivalója, bizalmasan elbeszélnének az emberekkel a problémákról ,továbbá felhívta a figyelmet a természet védelemre a templom melletti fák sorsára ,nagyon megdicsérte a tanító néni a gyermeknapi rendezvényt hogy még ilyen nem volt.Kritikusan szólt arról a tényről hogy nem csak neki de mások is hiányolták a Zsuzsika részvétét az első áldozási ünnepségen a községben-illet volna az embereket megtisztelni –mondta a tanító néni.Hozzáteszem ,hogy igaza van.Továbbra is rejtély marad a templom “rekonstrukciója” a község önkormányzatának részére.

11 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Tibor kösz az info. Ennek a testületnek sok minden rejtély marad, mert azt sem tudják, hogy nekik kellene menni a dolgok után. A templomgyűjtésről: a Zsuzsika azt nem mondja el, sőt biztos letagadná, hogy én még októberben emljtettem neki, hogy gyűjteni fogunk a javításra ( pappal egyeztetve), amihez remélem a falu is hozzájárul. Körzeti hivatalban engedélyt, csekkeket intézve kezdtünk bele, januárban újra felkerestem, hogy szervezzünk együtt jótékonysági bált (a Csemadok ebben benne lett volna) a templom javára. Zsuzsika azt mondta, hogy majd a bizottság.... A bizottság TUDORA azt mondta gyűlésükön, hogy majd ŐK.... Na azóta is. De az oltár festéséhez sem adott egy koronát sem az onkormányzat, azt nem is mi kértük, igaz, arra is az asszonyok gyűjtöttek össze házról - házra járva 60.000 koronát, meg a bejárati ajtó is ebből lett. Annak idején Drubits a református önkormányzata 400 ezer koronát adtak a templom javításra 1994 -ben. Hát ennyit !!!!!!!!!! DE

Tibor povedal(a)...

Végre valaki reagál is a dolgokra ami a faluban történik.

Anonymný povedal(a)...

Tisztelt Kanička úr,én is a Nána falu lakosa vagyok akár maga vagy a többiek.Nekem nem tetszik föleg a maga hozzá állása az egész faluhoz.Kérem ne nézze a falu lakosságát annyira butának.Igen kell változás,benne vagyok,mert a változatosság a további életet jelenti.De kérem szépen,legyen annyira udvarias és okos hogy a elkövetkezö nyilvános falugyüléseken hadja a falu lakosságát beszélni,hogy ök is megnyilvánuljanak.Miért írom?Mert a falu nem csak magából áll,nem csak a tisztelt Sándor nem oda illö szavaiból áll,hanem vannak más lakosok is.Okos enged szamár szenved,kérem legyen ön az okos aki egyszer vagy többször is enged.Apropó az utolsó nyilvános falugyülésen említette hogy rokkant nyugdíjas,és ez által nem tud sokat tenni a faluért.A figyelmébe ajanlanám egy nánai lakosunkat akinek sajnos fiatal kora ellenére tolókocsival kell közlekedni.A hölgy szájából még egyszer sem hallottam azt hogy mivel ez a sorsa,nem tudd semmit tenni a faluért.Vegyen példát töle.Ne csak a száját járassa,mutassa meg mi rejlik magában.Szervezkedjen,mutassa meg mit tud elintézni a falunak ha már állandóan a "nagy" kapcsolatairól dumál.Egyszerüen Mutassa meg mi rejlik magában.Lépjen már.Addig amíg nem nyilvánul meg,mindenki számára csak egy kimustrált komunista marad aki a szájával próbál csodát tenni a faluban.Sok sikert kívánok,és ne feledje a falu lakossága nem hülye.Várom az ön lépését.Tisztelettel ifj.Tarr Laci

Tibor povedal(a)...

Tisztel ifj.Tar Laci,
tudtommal senkinek nem volt a szája befogva a falu gyűlésen,mindenki beszélhetett volna ha akart volna szerintem.Ami a segítséget illeti nem egyszer próbáltam javaslatokat tenni az önkormányzati üléseken mikor még részt vettem azokon.Nem engedtek szóhoz ,leszavazták hogy beszéljek .Te mit csináltál volna helyemben ? Kiváncsi lennék .? Légyszi máskor körültekintőbben válogasd meg a szavaid ,ha valamiről nincs tudomásod akkor inkább ne szólj.Mit gondolsz miért ez a blog Laci ? Olvas a kezdeti bejedzéseket,és hogy ez úgy van ahogy állítom,kérdezd meg a képviselőket,Baráti üdvözlettel Tibor K.

Tibor povedal(a)...

Ěs még valami ifj.Tarr Laci,megértem a viselkedésedet elvégre "alkalmazott " vagy ,de egyre vigyáz a nánai önkormányzat nem szereti ha valakinek van véleménye,érted ? Nem ? Majd megérted idővel!!!!

Anonymný povedal(a)...

Tisztelt Kanička úr,én sokkal mássabb választ vartam öntöl.Ezek szerint vagy nem érti amit írtam,vagy nem akarja érteni.Ez nagy dilemma.Ha megkérhetném,próbáljon válaszolni,tisztelettel ifj.Tarr Laci

Tibor povedal(a)...

Mit vártál Laci ,nem voltam elég világos ,elmondom másképp,itt nem érdeke a falunak hogy valaki valamit csináljon ,így már érthető. Ha nem sajnálom .Engem csak egyszer lehet elutasítani.Másodszor már nem fog sikerülni senkinek.Van elfoglaltságom a család mellet bőven ,különben is sok embernek már segítettem individuálisan akik megkértek hogy segítsek,most nem mondok neveket mert ez az én dolgom és másokra meg nem tartozik ,mászóval Je to moja vec a tvoja celkom zbytočná starosť.
De rajtad van a világ szeme te is egyike vagy a sok fiatalnak Nánán ,nem látom akadályát, hogy kibontakozzatok aktívan ,minden adva van ,csak neki kell fogni a falu rátok vár ,nem az 50 év fölöttiekre akkor Hajrá pajti mutasd meg te mit tudsz !!!! Én mar több helyen is becsülettel megálltam a helyem az életben.A rendszertől függöen de mint már montam JE TO MOJA VEC A TVOJA CELKOM ZBYTOČNÁ STAROSŤ -és ehhez tarst magad,különbem könnyen a HA sorsára juthatsz.

Anonymný povedal(a)...

Látom hogy nem akar válaszolni,na mindegy hagyom hogy gondolkodjon,van ideje,olvassa ell többször amit írtam,hátha beugrik a válasz.Nagyon szép napot kívánok.Tisztelettel ifj.Tarr Laci

Anonymný povedal(a)...

Ez a blog ezek szerint csak a tudatlanoké,sokat kell tanulni olvasni és érteni az olvasást is. Nagyon sok tudatlant kívánok ebbe a blogba.Én kilépek,nem tudok lealacsonyodni a tudatlanok szintjére.Remélem sok hasznos tudatlan majd jelentkezik itt.Sok sikert kívánok.Tisztelettel ifj.Tarr Laci

Tibor povedal(a)...

Mit akarsz hallani Laci azt hogy egyik kezemet valahova eldugom a másikkal meg anyit csinálok mit az öszes fizetet képviselő egy év alatt.ezt jól jegyezd meg !! Majd ha én úgy látom jónak be is bizonyítom.Ne feledj segíteni is csak annak lehet aki hagyna hogy segítsenek ,másképp ez nem megy ,ja és még valami büszke vagyok arra hogy kimustrált kommunista vagyok ! Te kis is vagy? Ha provokálni akarsz esetleg tovább akkor vegyél elő a nadrágodból valamit ha van ,és játsszál azzal Lacika......

Anonymný povedal(a)...

Tisztelt Kanička úr,komolyan sajnálom hogy nem értett meg,ebböl kifojólag nem tudok magával diskurzust folytatni,mivel mindig mást írt nekem válaszként mint amit kérdeztem az elején.Itt és most okossabbnak tartom befejezni a csevegést magával,most már megértettem miért olyan kevés reakció van ezen a blogon.Gondoltam hátha szóra bírom magát,és tud válaszolni az én kérésemre.Nem ment.Szép napokat kívánok magának,tisztelettel ifj.Tarr Laci