Vítam Vás na stránkach blogu Nánanské reality,üdvözlöm önöket a Nánai tények blog oldalán

3. 1. 2009

Ako napísať znak EURO ?

V Novom roku nový problém. Ako napísať znak euro meny € za číslom? A ako vysvetliť Excelu a ďalším programom, že Slovensko už má euro? Riešenie je jednoduché.(berte to prosím ako pomôcku,nechcel som tým nikoho podceniť,Tibor K.)

Slovenská klávesnica (SK) : Alt + 0128 alebo Ctrl+Alt+E alebo AltGr (pravý alt)+E -toto sa mi javí ako najjednoduchšie,ale komu ako !

Anglická klávesnica: Alt + 0128 (najlepšie písať na numerickej klávesnici - tie číselká napravo).

Ešte jeden dobrý tip - ako zmeniť nastavenia svojho Windows u, aby používal ako lokálnu menu a nie Sk ? Stačí sa pre klikať nastaveniami:

ŠTART -> Ovládacie panely -> Miestne nastavenia -> Formát čísel dátumu a času -> Slovenčina - Prispôsobiť -> Mena -> Symbol meny

Zmena meny pre Windows

Vyberiete €, potvrdíte. Odteraz bude váš Excel používať ako predvolený symbol meny práve euro.

Zdroj:

http://support.microsoft.com/kb/835108/sk

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

ahoj, nebolo by fajn zverejnit aj skutocny zdroj tvojej inspiracie k clanku? :)
inak prajem vela uspechov!

Tibor povedal(a)...

Dobrá otázka ,ďakujem.Odpoveď veľmi jednoduchá:išiel som k lekárovi pre recepty ,minuli sa mi lieky.Cestou k nemu ,na Poliklinike,v lekárni ,v meste som stretol veľa známych,ktorých som dávno nestretol.Euro už bolo aktuálne a zistil som ,že viac ako polovica týchto mojich známych nevie napísať znak euro v počítači.To ma inšpirovalo aby som ten krátky príspevok uverejnil samozrejme s poznámkou ,že tým nemienim nikoho podceniť,zhodiť resp.považovať za blbé ho povedané polopatisticky.Asi toľko.