- Milyen információkat kell közzétenniük a hivataloknak?
Magyarlakta településeken minden közigazgatási szerv köteles az alábbi dokumentumokatmagyarul is közzétenni:
- a közigazgatási szerv létrehozásának módját, hatáskörét, illetékességét és
szervezeti felépítésének leírását,
- hogyan és mikor lehet információkat kérni,
- hol lehet panaszt tenni, beadványokat, javaslatokat és kérelmeket benyújtani,
- hogyan kell a közigazgatási szerv határozata ellen fellebbezni vagy a bíróságon megtámadni azt,
- milyen határidőket kell betartaniuk a feleknek,
- milyen jogszabályok alapján jár el a hivatal, az ügyfélnek milyen jogai és kötelezettségei vannak,
- milyen illetékeket kell fizetni az eljárás során.
A magyarlakta településeken a testületi ülések folyhatnak magyarul is, ha azzal mindenki egyetért.
De ha az ülés nyelve nem magyar, a képviselők akkor is felszólalhatnak anyanyelvükön.
Ilyen esetekben az önkormányzat a saját költségére tolmácsot vesz igénybe.
Az ülésen megjelent polgárok is felszólalhatnak magyarul. Ez a bizottsági ülésekre is vonatkozik.
Az ülések jegyzőkönyveit magyarul is vezetni kell. A meghívót és az ülés programját szintén közzé kell tenni magyar nyelven is.
2.A települési önkormányzatoknak az előbbieken túl még mit kell magyarul is közzétenniük a magyarlakta településeken?
A községházán és városházán elérhetővé kell tenni (városok esetében az interneten is):
- a képviselőtestületi és bizottsági ülések időpontjait,
- az ülések javasolt programját,
- a képviselők jelenléti ívét és a szavazások eredményeit,
- a nyilvános üléseken készült jegyzőkönyveket,
- az előterjesztett és az elfogadott rendeletek szövegét (lásd 9. oldal).
Ezen kívül más dokumentumok közzététele sem tilos.
Forrás: Nyelvi jogok Szlovákiában (részletek), az egész útmutató letölthető >>>> itt
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára